Ogłoszenie Starosty Hrubieszowskiego o naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Wydziale Zasobów Naturalnych i Ochrony Środowiska

Oferty pracy, Wtorek, 4 stycznia 2022

Załącznik do Zarządzenia
Nr 7/2022
Starosty Hrubieszowskiego
z dnia 4 stycznia 2022 roku




Hrubieszów, dnia 4 stycznia 2022 roku


Ogłoszenie Starosty Hrubieszowskiego o naborze na wolne stanowisko urzędnicze w Wydziale Zasobów Naturalnych i Ochrony Środowiska

I.    Nazwa i adres jednostki: Starostwo Powiatowego w Hrubieszowie  
ul. Narutowicza 34, 22-500 Hrubieszów


II.    Określenie stanowiska:  podinspektor ds. ochrony gruntów rolnych i leśnych, gospodarki leśnej, gospodarki odpadami, hodowli zwierząt i łowiectwa


III.    Wymiar czasu pracy: pełny etat


IV.    Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem.
1.    Wymagania  niezbędne stawiane kandydatom:
  1)    obywatelstwo polskie,
  2)    wykształcenie wyższe, preferowane rolnictwo, agronomia, ochrona środowiska, inżynieria środowiska, prawo, administracja,  
  3)    pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  4)    niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  5)    stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku,
  6)    nieposzlakowana opinia.
2.    Wymagania dodatkowe stawiane kandydatom:
  1)    Znajomość aktów prawnych z zakresu administracji oraz ochrony środowiska, a w szczególności:
    a)    ustawy z dnia o 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody,
    b)    ustawy  z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
    c)    ustawy  z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym,
   d)    ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego,
   e)     ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
   f)     ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku  =i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz oceny oddziaływania na środowisko,
   g)    ustawy z 28 września 1991 roku o lasach,
   h)    ustawy z dnia 20 lipca 2017 roku Prawo wodne,
   i)    ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach,
   j)    ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku Prawo geologiczne i górnicze,
   k)    ustawy z  8 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym,
2)    Odpowiedzialność, komunikatywność w mowie i w piśmie, umiejętność pracy w zespole, obowiązkowość, dokładność, dyspozycyjność.


V.    Warunki zatrudnienia:
1)    Praca administracyjno-biurowa w systemie jednozmianowym.
2)    Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
3)    Zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy.
4)    Miejsce wykonywania pracy: Starostwo Powiatowe w Hrubieszowie, ul. Narutowicza 34, 22-500 Hrubieszów.
5)   W grudniu 2021 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Hrubieszowie rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej  oraz  zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił poniżej  6 %.

VI.    Zakres wykonywanych zadań:

1)    W zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych:
   a)    prowadzenie spraw z zakresu ochrony gruntów rolnych
   b)    prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o wyłączeniu gruntów z produkcji rolnej;
   c)    prowadzenie kontroli wykonywania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
   d)    prowadzenie spraw związanych z rekultywacją i zagospodarowaniem gruntów, zapobieganiem degradacji gruntów;
   e)    sporządzanie sprawozdań z zakresu realizacji przepisów ustawy o ochronie gruntów  rolnych i leśnych oraz prowadzenie sprawozdawczości w zakresie spraw dotyczących rekultywacji gleb.
   f)    przygotowywanie projektów decyzji w zakresie rekultywacji i zagospodarowania gruntów (ustalanie kierunków rekultywacji, orzekanie o zakończonej rekultywacji),
   g)    nadzór i odbiór robót rekultywacyjno-ulepszeniowych wykonanych przez osoby i jednostki do tego zobowiązane,
   h)    przygotowanie projektów decyzji nakazujących zalesienie, zadrzewienie lub zakrzewienie gruntów stanowiących użytki rolne oraz gruntów zrekultywowanych na cele rolne, lub założenie na nich trwałych użytków zielonych w celu przeciwdziałania degradacji gleb (w tym erozji i ruchom masowym ziemi),
2)    W zakresie gospodarki leśnej:
   i)    przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń dotyczących objęcia działki dokumentacją urządzeniową (uproszczony plan urządzenia lasu lub inwentaryzacja stanu lasów),
   j)    przygotowywanie do wysyłki wyciągów  z uproszczonych planów urządzenia lasu zawierających zadania z zakresu gospodarki leśnej i decyzji wydanych na podstawie inwentaryzacji stanu lasów
   k)    obsługi interesantów w zakresie spraw związanych z pozyskiwaniem drewna z lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa (wydawanie świadectw pochodzenia drewna sporządzonych przez pracownika ds. leśnictwa, przyjmowanie zgłoszeń zamiaru pozyskania drewna),
   l)    ewidencjonowanie ilości pozyskanego drewna w Uproszczonych Planach Urządzenia Lasu na podstawie wydanych świadectw pochodzenia drewna.
3)    W zakresie prawa łowieckiego:
   a)    przygotowywanie zezwoleń na odstępstwa w szczególnych przypadkach od zakazu płoszenia, chwytania, przetrzymywania, ranienia i zabijania zwierzyny,
   b)    prowadzenie spraw związanych z wydzierżawianiem polnych obwodów łowieckich na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego oraz naliczanie czynszów za dzierżawę obwodów łowieckich polnych,
   c)    przygotowywanie zezwoleń na odłów lub odstrzał redukcyjny zwierzyny w przypadkach zagrożenia prawidłowego funkcjonowania obiektów produkcyjnych i użyteczności publicznej.
   d)    prowadzenie rejestrów, przygotowywanie zezwoleń na posiadanie i hodowlę lub utrzymywanie chartów rasowych  lub ich mieszańców
   e)    przyjmowanie oświadczeń o zakazie wykonywania polowania.
4)    W zakresie gospodarki odpadami:
   a)    przygotowywanie pozwoleń na wytwarzanie odpadów dla wytwórców odpadów prowadzących instalacje,
   b)    przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i przetwarzania odpadów,  
5)    W zakresie ochrony i kształtowania środowiska:
  a)    udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie oraz prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku.


VII. Wymagane dokumenty:
                        
1)    CV,
2)    Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (załącznik nr 1 do ogłoszenia),
3)    list motywacyjny,
4)    kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
5)    kopie dokumentów potwierdzające  posiadane uprawnienia i umiejętności,
6)    oświadczenia podpisane czytelnym podpisem o:
   a.    posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
   b.    korzystaniu z pełni praw publicznych,
   c.    nieposzlakowanej opinii,
   d.    posiadaniu obywatelstwa polskiego,
   e.    braku prawomocnego skazania wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
   f.    stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku,
   g.    wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji wraz z klauzulą informacyjną  (załączniki nr 2,3 do ogłoszenia).
7)    kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat chce skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282).
8)    inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.


Wszystkie kopie dokumentów muszą być potwierdzone „za zgodność z oryginałem” przez składającego aplikację. Brak podpisu na w/w oświadczeniach i innych dokumentach będzie uznany za brak wymagań formalnych.


Dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem "Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: podinspektor ds. ochrony gruntów rolnych i leśnych, gospodarki leśnej, gospodarki odpadami, hodowli zwierząt i łowiectwa" do dnia  17 stycznia 2022 roku w Starostwie Powiatowym w Hrubieszowie ul. Narutowicza 34, 22-500 Hrubieszów w godzinach pracy urzędu lub pocztą (w przypadku przesyłki decyduje data wpływu oferty do urzędu).

Postanowienia końcowe:
1) Oferty niekompletne lub  złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
2) Dokumenty aplikacyjne (życiorys, list motywacyjny, kwestionariusz osobowy, obowiązek informacyjny) powinny być opatrzone czytelnym własnoręcznym podpisem przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie.
3) Kserokopie dokumentów aplikacyjnych powinny być poświadczone za zgodność  z oryginałem przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie poprzez złożenie własnoręcznego podpisu ( za zgodność z oryginałem, data, czytelny podpis).
4) Brak podpisu na dokumentach aplikacyjnych będzie uznany za brak spełnienia wymagań formalnych.
5) Kandydaci spełniający wymagania formalne, kwalifikujący się do dalszego etapu naboru, będą powiadamiani telefonicznie o terminie i miejscu przeprowadzenia testu kwalifikacyjnego oraz rozmowy kwalifikacyjnej przez sekretarza Komisji, w ciągu 5 dni od daty otwarcia ofert. W przypadku niemożności telefonicznego skontaktowania się
z kandydatem w tym terminie Komisja wyklucza kandydata z dalszego postępowania rekrutacyjnego. W składanych dokumentach aplikacyjnych należy obowiązkowo wskazać numer telefonu do celów prowadzonej rekrutacji.
6) W przypadku niestawienia się kandydata na test kwalifikacyjny lub rozmowę kwalifikacyjną Komisja wyklucza go z dalszego postępowania rekrutacyjnego. Od decyzji Komisji nie przysługuje odwołanie.
7) Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Hrubieszowskiego (http://bip.starostwo.hrubieszow.pl/) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Hrubieszowie ul. Narutowicza 34, 22-500 Hrubieszów.
8) Po upływie trzech  miesięcy od dnia upowszechnienia wyników naboru, nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.
10) Osobą upoważnioną do kontaktów z kandydatami jest Sekretarz Powiatu Pan Gerard Pisiewicz tel.  84 696 50 68 wew.26.
                     

                   
/-/ Starosta
Aneta Karpiuk

Pliki do pobrania