Ogłoszenie Starosty Hrubieszowskiego o naborze na wolne stanowisko urzędnicze Dyrektor Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Obronności

Oferty pracy, Środa, 22 września 2021

Załącznik do Zarządzenia
Nr 73/2021
Starosty Hrubieszowskiego
z dnia 22 września 2021 roku




Hrubieszów, dnia 22 września 2021 roku
Ogłoszenie Starosty Hrubieszowskiego o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
Dyrektor Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Obronności



I)    Nazwa i adres jednostki: Starostwo Powiatowe w Hrubieszowie, ul. Narutowicza 34, 22-500 Hrubieszów

II)    Określenie stanowiska: Dyrektor Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Obronności


III)    Wymiar czasu pracy: pełny etat


IV)    Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:


1.    Wymagania  niezbędne stawiane kandydatom:
1)    obywatelstwo polskie,
2)    wykształcenie wyższe,
3)    posiadanie co najmniej  5-letniego stażu  pracy,
4)    pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
5)    niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
6)    stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku,
7)    nieposzlakowana opinia.


2.    Wymagania dodatkowe stawiane kandydatom:
1)    umiejętności kierowania zespołem,
2)    znajomości przepisów z zakresu:
a)    ustawy z dnia  14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
b)    ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
c)    ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym,
d)    ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych,
e)    ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
f)    ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych,
g)    ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej,
h)    ustawy z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej,
i)    ustawy z dnia 21 czerwca 2002 r. o stanie wyjątkowym,
j)    ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym,
k)    rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Szefa Obrony Cywilnej Kraju, szefów obrony cywilnej województw, powiatów i gmin,
l)    rozporządzenia Ministrów Spraw Wewnętrznych i Administracji, Obrony Narodowej oraz Infrastruktury z dnia 5 lipca 2002 r. w sprawie trybu doręczania kart powołania
i rozplakatowania obwieszczeń o stawieniu się osób do czynnej służby wojskowej,
m)    rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 stycznia 2004 r. w sprawie ogólnych zasad wykonywania zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony,
n)    rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie przygotowania systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym,
o)    rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2004 r. w sprawie warunków
i trybu planowania i finansowania zadań wykonywanych w ramach przygotowań obronnych państwa przez organy administracji rządowej i organy samorządu terytorialnego,
p)    rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie gotowości obronnej państwa,
q)    rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2012 r. w sprawie warunków
i sposobu przygotowania oraz wykorzystania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa oraz właściwości organów w tych sprawach,
r)    rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 stycznia 2013 r. w sprawie systemów wykrywania skażeń i powiadamiania o ich wystąpieniu oraz właściwości organów
w tych sprawach,
s)    rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 października 2015 r. w sprawie szkolenia obronnego.


V)    Zakres wykonywanych zadań:
1)    Zapewnienie prawidłowej realizacji zadań wydziału.
2)    Kierowanie, organizowanie oraz nadzorowanie prac na poszczególnych stanowiskach pracy w wydziale.
3)    Przygotowywanie projektów zakresów czynności dla pracowników wydziału.
4)    Kierowanie obiegiem dokumentów, pism adresowanych do wydziału.
5)    Kontrolowanie prawidłowego i terminowego załatwiania spraw wpływających do wydziału.
6)    W zakresie zarządzania kryzysowego:
a)    współudział w kierowaniu procesem monitorowania, planowania, reagowania
i usuwania skutków zagrożeń na terenie powiatu,
b)    realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego w tym:
⦁    opracowywanie i przedkładanie wojewodzie do zatwierdzenia Powiatowego Planu Zarządzania Kryzysowego oraz jego aktualizacja,
⦁    realizacja zaleceń Wojewody do powiatowych planów zarządzania kryzysowego,
⦁    przygotowywanie zaleceń Starosty do gminnych planów zarządzania kryzysowego.
c)    Organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego.
d)    Współdziałanie w zakresie przeciwdziałania, zapobiegania i usuwania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym.
e)    Realizacja zadań Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego:
⦁    pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
⦁    współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,
⦁    nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,
⦁    dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum,
⦁    realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższenia gotowości obronnej państwa.
f)    Utrzymywanie w stałej gotowości do działania systemów łączności radiotelefonicznej, telefonicznej, radiowej i elektronicznej.
7)    W zakresie spraw obronnych:
a)    Realizacja wytycznych wojewody do szkolenia obronnego realizowanego przez Starostów, wójtów, burmistrzów.
b)    Współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej.
c)    Organizowanie i prowadzenie kwalifikacji wojskowej.
d)    Organizowanie, prowadzenie i kierowanie Akcją Kurierską.
e)    Realizacja zadań związanych z funkcjonowaniem Stałego Dyżuru w czasie wprowadzenia i po wprowadzeniu wyższych stanów gotowości obronnej państwa.
f)    Prowadzenie spraw związanych z realizacją obowiązków państwa gospodarza (HNS).

VI)    Warunki zatrudnienia:
1)    Praca administracyjno-biurowa w systemie jednozmianowym na stanowisku kierowniczym.
2)    Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
3)    Zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy.
4)    Miejsce wykonywania pracy: Starostwo Powiatowe w Hrubieszowie, ul. Narutowicza 34, 22-500 Hrubieszów.
5)    W sierpniu 2021 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Hrubieszowie rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej  oraz  zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił poniżej  6 %.


VII)    Wymagane dokumenty:
1)    CV,
2)    Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (załącznik nr 1 do ogłoszenia),
3)    list motywacyjny,
4)    kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
5)    kopie dokumentów potwierdzających staż pracy,
6)    kopie dokumentów potwierdzające  posiadane uprawnienia i umiejętności,
7)    oświadczenia podpisane czytelnym podpisem o:
a.    posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
b.    korzystaniu z pełni praw publicznych,
c.    nieposzlakowanej opinii,
d.    posiadaniu obywatelstwa polskiego,
e.    braku prawomocnego skazania wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
f.    stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku,
g.    wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji (załączniki nr 2,3 do ogłoszenia)
8)    inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.


Wszystkie kopie dokumentów muszą być potwierdzone „za zgodność z oryginałem” przez składającego aplikację. Brak podpisu na w/w oświadczeniach i innych dokumentach będzie uznany za brak wymagań formalnych. Dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem "Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Dyrektor Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Obronności” do dnia 04 października 2021 roku w Starostwie Powiatowym w Hrubieszowie ul. Narutowicza 34, 22-500 Hrubieszów w godzinach pracy urzędu lub pocztą (w przypadku przesyłki decyduje data wpływu oferty do urzędu).


Postanowienia końcowe:

1)Oferty niekompletne lub  złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
2)Dokumenty aplikacyjne (życiorys, list motywacyjny, kwestionariusz osobowy, obowiązek informacyjny) powinny być opatrzone czytelnym własnoręcznym podpisem przez osobę ubiegająca się o zatrudnienie.
3)Kserokopie dokumentów aplikacyjnych powinny być poświadczone za zgodność
z oryginałem przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie poprzez złożenie własnoręcznego podpisu ( za zgodność z oryginałem, data, czytelny podpis).
4)Brak podpisu na dokumentach aplikacyjnych będzie uznany za brak spełnienia wymagań formalnych.
5)Kandydaci spełniający wymagania formalne, kwalifikujący się do dalszego etapu naboru, będą powiadamiani telefonicznie o terminie i miejscu przeprowadzenia testu kwalifikacyjnego oraz rozmowy kwalifikacyjnej przez sekretarza Komisji, w ciągu 5 dni od daty otwarcia ofert. W przypadku niemożności telefonicznego skontaktowania się
z kandydatem w tym terminie Komisja wyklucza kandydata z dalszego postępowania rekrutacyjnego. W składanych dokumentach aplikacyjnych należy obowiązkowo wskazać numer telefonu do celów prowadzonej rekrutacji.
6)W przypadku niestawienia się kandydata na test kwalifikacyjny lub rozmowę kwalifikacyjną Komisja wyklucza go z dalszego postępowania rekrutacyjnego. Od decyzji Komisji nie przysługuje odwołanie.
7)Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Hrubieszowskiego (http://bip.starostwo.hrubieszow.pl/) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Hrubieszowie ul. Narutowicza 34,
22-500 Hrubieszów.
8)Nabór realizowany jest zgodnie z zasadami określonymi w Zarządzeniu Nr20/2020 Starosty Hrubieszowskiego z dnia 15 kwietnia 2020 roku  w sprawie Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Hrubieszowie.
9)Po upływie trzech  miesięcy od dnia upowszechnienia wyników naboru, nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.
10)Osobą upoważnioną do kontaktów z kandydatami jest Sekretarz Powiatu Pan Gerard Pisiewicz tel.  84 696 50 68 wew.26.



Starosta
/-/ Aneta Karpiuk

Pliki do pobrania